dimecres, 15 d’abril del 2009

crema de pèsols

Preu aproximat: 8 euros
Temps elaboració: 30 minuts



Crema de pèsols !! qui m'havia de dir, a mi!, que de gran menjaria pèsols !!! maaaai m'han agradat. Sempre els he arraconat al cantó del plat, allà ben juntets i dissimulats. És la pallofa lo que em molesta a mi :-(
Però ara he trobat la solució !!! Es trituren, es passen pel xino i desapareixen les maleïdes pallofes !!!

Recepta per a 4 persones

INGREDIENTS

1 kg de pèsols
4 rodelles de rap
1 ceba
Aigua
1 got de llet (o bé crema de llet)
salt

decoració
un rajolí d'oli
uns grans de sèsam


ELABORACIÓ

  • Primer de tot pelem la ceba, la tallem a daus i la posem en una cassola fonda a sofregir. Foc suau. Jo tapo la cassola, així la ceba queda ben toveta i transparent.
  • Quan la ceba estigui cuita afegim els pèsols, deixem uns 5 minuts que es calentin (especialment si son congelats).
  • I seguidament posem aigua, que sobre-surti uns dos dits. Deixem bullir de 12 a 15 minuts. Salem.
  • Ara ja podem triturar amb la batedora.
  • La part més feixuga d'aquesta meravellosa crema és la que ve ara... passar la crema pel xino. Jo m'hi estic uns 10 minuts.. però val la pena.
  • Un cop tenim la crema ben fineta afegim el got de llet i ho ben barregem.
  • Ara és un bon moment per coure a la planxa els tallets de rap que posteriorment esmicularem.
  • I per últim ja podem posar la crema de pèsols en un bol, afegir-hi el rapet esmiculat i decorar-lo amb un rajolí d'oli i uns grans de sèsam.

CONSELL
Jo us he anotat que l'acompanyament fos rap, però vaja.. si us hi fixeu a la foto hi he posat mero! Però també ho podeu acompanyar amb altres tipus de peix o fins i tot quatre musclos.


Espero que us agradi!!
Bon profit!!